Cât de multe date personale colectează smart TV-urile? Răspuns: foarte multe!

1
61

Se pare ca televizoarele smart nu sunt doar o sursă de divertisment, ci pentru unii sunt o sursă de paranoia, dacă ne luăm după declaraţiile lui Michael Price. El scrie petnru Brennan Center o analiză cu privire la smart TV-uri şi incalcarcarea intimităţii utilizatorului de către aceste aparate.

Picture-64

Se pare că dacă veţi citi uriaşul privacy policy de 46 de pagini asociat unui televizor high end veţi descoperi că o cantitate uriaşă de date este adunată. În primul rând este monitorizat unde, can şi cum şi cât timp folosiţi televizorul. Există cookie-uri şi beacon-uri special create pentru a detecta când aţi vizualizat anumite conţinuturi sau chiar când aţi citit mailul. De asemenea, sunt monitorizate şi aplicaţiile folosite, site-urile accesate şi modul în care interacţionaţi cu diferite conţinuturi.

Cererile de tip “do no track” sunt ignorate în favoarea unei politici principale a televizorului. Ştiam deja ca televizoarele smart ne urmăresc comportamentul de consumatori în scopuri de advertising, dar ce e prea mult e prea mult. Adăugăm aici şi faptul ca televizoarele high end au cameră destul de performanţe cu recunoaştere facială integrate, plus microfon, astfel ca hackerii sau serviciile de tot soiul pot spiona cu uşurinţă utilizatorii.

În aceste condiţii, va mai simţiţi în siguranţă cu un smart TV conectat mereu la Internet?

via BGR